Rower elektryczny a ekologia

Rower elektryczny a ekologia

Jazda rowerem czy rowerem elektrycznym będzie mniej więcej 13 razy mniej szkodliwa dla środowiska naturalnego niż jazda samochodem osobowym. Tak wynika z Europejskiej Federacji Cyklistów. W przypadku rowerów emisja dwutlenku węgla biorąc pod uwagę cały cykl życia sprzętu wynosi na jedną osobę 21 gramów na każdy kilometr.

Najszybciej rosnącym źródłem emisji dwutlenku węgla jest od dłuższego czasu transport samochodowy. Jak podaje nam EFC jazda samochodem albo autobusem jest bardziej niekorzystna dla środowiska niż korzystanie z rowerów. W przypadku samochodu osobowego emisja CO2 wynosi mniej więcej 271 g na każdy przejechany kilometr w przeliczeniu na jednego pasażera.

Przesiadka na rower elektrycznyLepiej będzie wyglądać w tym zakresie autobus, ponieważ będzie to mniej więcej 101 gram. W obliczeniach prowadzonych przez EFC brano pod uwagę zarówno CO2 emitowany w związku z wyprodukowaniem jak i utrzymywaniem roweru. Określono również, że rowerzysta w efekcie wysiłku fizycznego spalać będzie określoną ilość energii, którą trzeba sobie zrekompensować pożywieniem. W takiej sytuacji również produkcja tego pożywienia wiąże się z emisją CO2.

Zalety rowerów elektrycznychJazda rowerem tradycyjnym oznacza emisję 21 g na pokonany km, a w przypadku elektrycznych rowerów będzie to 22 g. Inaczej jednak wyglądają proporcję dla rowerów tradycyjnych produkcja i jazda to 5 gram a reszta to rekompensata za wysiłek, a przy elektrycznych rowerach 5 gram to rekompensata za straty energetyczne a 17 gram wynika z utrzymania i produkcji pojazdu. Niezależnie jednak od rodzaju roweru zawsze jest to rozwiązanie bardziej ekologiczne.

O serwisie

Rewolucja rowerowa dzieje się na naszych oczach. Po rowery elektryczne sięgamy coraz pewniej i częściej, dlatego warto zagłębić się w ten temat.

Na łamach naszego portalu przekazujemy najciekawsze informacje z branży rowerów elektrycznych. 

Warto zobaczyć